Friday 25 January 2013

Tiada Lagi Kegelapan

               Ya. Gelap! Apa lagi yang boleh aku gambarkan? Hidup aku kegelapan tanpa cahaya dari lampu yang diberi nama kalimantang. Hanya berteman cahaya rembulan yang indahnya hanya sesuai untuk manusia bercengkarama kononnya romantik (aku tahu aku bukan merepakkan?).Aku meraba dalam kegelapan. Sesekali kakiku tersadung lantai parquet sambil mulut menyumpah seranah %$#@*...Sialan! Aku terlepas jua! Mengaduh sakit.
               Krik!Krik! Itu bunyi cengkerik.
               Bunyi cengkering menghias indah malam. Hoiii...Sungguh aku tak faham kenapa bunyi cengkerik selalu interap perbualan manusia akhir-akhir ini. Tetapi indahnya itu diganggu bunyi kipas duduk yang sangat mengjengkalkan. Atau ayat yang lebih sedap didengar, Si kipas berbunyi menandakan dia sedang menjalankan amanah yang diberikan.
                                        Kipas yang telah berkhidmat kepadaku sejak kecil
               Ahhh!!Persetankan bunyi kipas itu!!Patut diganti dengan kipas yang baru lagi senyap. Atau mungkinkan dengan Air-Cond Jenama Penasonic?Lebih nyaman dengan kuasa dua senyap (Mata kedip-kedip sambil buat muka chumil mintak penampar).
              Ya dan akhirnya. Akhirnya janji ditepati...Dan aku tidak bergelap lagi. Terima kasih Encik Panjang. Terima kasih atas segalanya. 


Boleh tahan terang la.

Dan yang penting....aku, tidak bergelap lagi. Yeahhhhh!!!!


No comments:

Post a Comment