Wednesday 16 January 2013

Melayan Perut : Smart Lunch Pizza Hut!

                       Hi semua!!!!Assalamualaikum!Mesti!Mesti ada kata aku gile!Ada aku kisah? Aku ketagih nak update entry beb! Ketagih! Haha.....

                       Nak cerita sikit pasal makan. Aku ni sejak sakit, selera nak makan kurang sikit.Wah...kate tak ada selera. Berat badan menaik jugak, bukan menurun! Haihhhh...stresssssssssssssss.Tension sangatkan sampai 's' pun panjang. Hei!Haruslah....Dulu berat aku 60-62kg (sila lihat gmbarajah sebagai bukti) untuk bulan septemberlah. Sebelum tu lagi, selimmmmmm saaaaangatttt.56kg-57kg je gitu.Wahhhh...Ala-ala model gitu!
                Apa yang aku boleh kata, berat aku berkadar langsung dengan kegembiraan aku. Semakin aku suka hati, semakin beratlah aku. Bila aku susah hati, automatik berat aku boleh turun dengan syarat aku tidak tinggal bersama dengan parents aku.

                    Berat aku sekarang..........................................



                    Jengjeng........ye...65kg disitu...Baiklah.Bukan!64kg. Aku masih positive!

                    Dr Azizan....saya tumpang lalu ye. Cuma nak amek sedikit aura positive doctor..huk!huk!(Batuk ngade)

                          Aku MASIH positif memikirkan yang pertambahan berat badan sebanyak 2-3kg adalah datang dari simen tangan kiri aku. Ya positif.

                 Tetapi hakikatnya tuntutan lima kali sehari itu, masih perlu dipenuhi. Jom!Smart Shop!Hoiiii!Smart Shop sangat ye, kalau dulu mungkin iklan Smart Shop untuk alat senaman kempiskan perut. Nak jadikan cerita, rumah aku dekat sangatttttt dengan Pizza Hut dan tengah hari yang indah tu, iklan di TV Pizza Hut berjaya mempengaruhi aku bahawa RM8.90 adalah murah untuk satu hidangan tengah hari.



                                                               Lunch like a King! 
               Yeee..Pizza Hut menawarkan Lunch Meal serendah RM8.90 yang mana ada Main Dish, Minuman dan Side Order skali. Tapi since aku amek set yang Superior, harga bermula RM12.90.
                Bak kate orang putih lagi......Let's the pictures speak!

                           Main Dish aku mintak Pasta Creamy Carbonara. Pasta tu guna Fettucini. Ikut tekak aku yang melayu ni, aku suke letak lebih black papper. Baru ummmpphhhh! Dalam cawan tuh, ehhh....bowl tu Mushrooom Soup.


                         Drink...Teh O Ice atau dalam bahasa lainnya ICE LEMON TEA. Wahhhh! (Sambil lap peluh didahi).....


                    Yang ni...Wahlaweh!!!Volcano Chocolate! Yummieh! Ini adalah choc cake yang dalamnya tuh ade coklat yang mencair.......ummmpphhhh...dimakan bersama aiskrim vanilla. Ok!Dah!Aku ni memang tak pandai nak bermadah helah.

          Termasuk Government Tax dan Service Charge harga semua adalah......

                                                                    
                                               Jeng!Jeng!Jeng!

                                  RM 27.15

         Kata orang putih lagi.....Action Speaks Louder Than Word kan?


                                             Double Chin itu pentingkan. Chumilkan?



No comments:

Post a Comment