Saturday 26 January 2013

Melayan Perut : Grilled Butter Chicken

                   Hi!!Assalamualaikum.....
                   Ada tak meal yang korang tertunggu-tunggu yang mana ianya bukan selalu korang jumpa? Macam contohnya, murtabak yang hanya ada pada bulan puasa? Atau, Ayam percik yang cuma ada di pasar malam. Mesti tak sabar dan asyik dok mengidam!
                   Ni nak cerita pasal makanan feveret aku tiap kali akhir tahun menjeling. Akhir tahun?Ha ah...Macam McD Burger Prosperity, ianya hanya ada bila menjelang Tahun Baru China kan? Tak poon cheezy 7 dari Pizza Hut. Yang ni aku perasan, akhir tahun je dia menjelma dekat kaca TV, sengaja nak bagi orang terliur dengan cheese yang ditarik-tarik. Nyampah mak, nokkk!!!
                   Macam feveret meal aku ni nak jugak, sengaja sungguh bagi batin aku terseksa sepanjang tahun nak tungu akhir tahun baru boleh jumpa! Boleh tak aku nak panggil seasonal meal? Ehhh...macam durian pulakkan padahal tiap sepanjang tahun kau boleh tgk durian longgok tepi jalan. 
                     
 Jeng!jeng!jeng! Mempersembahkan!!!!!!

                                                                                 "
                                                                                 "
                                                                                 "
                                                                                 "
                                                                                 "
                                                                                 "
                                                                                 "

                                              GRILLLED BUTTER CHICKEN
                                              dari CHICKEN RICE SHOP!!!!!!!!!

                               Nampak tak!nampak tak! Popular Demand Kot!

                                                     Ni set yang aku selalu order. Set A

                      Sedap kemain weh!!Cube tengok ayam dia. Aku ni kalau makan ayam memang suke pilih part dada.Memang kena la selera aku. Nampak tak gravy dia. Ha...tulah butter yang sangat yummy!Pekat! Sesetengah orang, mungkin senang rasa muak, tapi if korang suke benda yang bercheese-cheese, Grilled Chicken ni mesti sangat sesuai dengan tekak korang. Portion ayam yang diberi memang sesuai untuk aku yang pelahap ni.
               Cube tengok Park Choy dia. Bukan Pork Choy hoiii! Wuihhhh...Segar dari ladang. Terbaik!!!Fresh sebab diaorang cume layur dengan air panas. Lepas tu, dia orang 'simbah' dengan sos oyster. Pastu tabur bawang goreng. Simple tapi sedap. Portion pun banyak untuk seorang makan sebab aku memang suke makan sayur. Huhu. Tolak batu kayu je aku ni.
               Nampak tak menatang cam cekodok tu? Ehhh? Macam ke? Ada nama la. Dipanggil Nyonya Pat Tee. Aku tak tahu nak describe macam mana. Tapi, keadaannya luarnya macam mangkuk/bekas mangkuk cupcake, entah-tak-tahu-tapi-boleh-makan. Rangup dan dalamnya ada sayur-sayur yang fresh. Rasanya macam kau makan popia sayur.. Haaa...macam tulah...Sos dia adalah berupa sos cili biasa-biasa yang korang boleh jumpa kalau makan nasi ayam tepi jalan. Dalam gambar tak ada sebab mungkin waitress terlupa nak hantar lagi.
               Sup dia? Tasteless kot. Tak berapalah. So-so je.Macam air panas campur perasa ayam sikit. Haha. Jahat aku! Yang penting ayam sedap!

                                   Ni adalah set-set yang ada. Click untuk tumbesaran. Aku makan sorang, so set A sudeyyyy. RM17.99 termasuk government tax and service charge!

Oklah! Doakan aku cepat sembuh!
                    




No comments:

Post a Comment