Tuesday 4 June 2013

Pencarian Produk Muka Yang Mengjangkau Seribu Tahun - Kisah aku ada aku kisah?

Hi Assalamualaikum.....

Awas kerana entry ini kadang kala berbaur carutan yang diketogorikan sebagai 18SG.

Bila nak menulis entry ni, otak aku terasa congest nak berfikir. Beku sekejap. Perkataan yang aku dah tulis kadang-kadang aku padam balik sebab terkadang aku tak pasti adakah ia perkataan atau ayat yang sesuai digunakan tika itu. Sejak aku menulis cerita kisah jerawat aku, aku sendiri jadi bingung sebab patut ke aku share cerita aku.
Mak aku kata,....seakan buka aib kisah sendiri.......
Aku pulak fikir, apa salah berkongsi kisah benar tentang pengalaman hidup yang benar.......
Real punya....
Mudah-mudahan ada benda yang baik jadi tauladan. Benda jahat jahat jadi sempadan.......
Aku faham apa yang emak aku fikir.
Orang lama, mana sama anak muda zaman sekarang yang dah makin terbuka fikirannya....
Tapi jangan salahkan mereka.

Termenung kejap depan keyboard aku dibuatnya nih........Tarik nafas panjang-panjang......

Krik*krik*....(sempat)
Begitulah mukadimah.........

Produk apa yang kau pakai?

Jumpa kawan-kawan lama aku, inilah yang ditanya. Aku sengih macam kerang busuk sambil dalam hati kata "kau tak mahu puji aku cantik ke?"Haha!

Bila ditanya soalan macam tu, aku tak tahu nak jawab apa. Sebab?

Banyak sangat produk yang aku pakai sebenarnya.

Kau bagilah jenama apa produk yang ada dipasaran, kebanyakkan aku dah pakai. Lagi satu, orang yang berjerawat teruk sebenarnya, mudah terpengaruh dengan kata promoter, tak kisah lah dia promoter berbayar atau pun tidak.Lagi-lagi bila aku kau tengok muka kulit promoter tu licin.

Macam aku contohnya.

Bagi aku melihat orang berkulit licn lagi putih lagi gebu, lagi lawa lagi cun, lagi flawless umpama Fazura mewujudkan satu perasaan inferiority complex yang mana menyebabkan aku moral down. Kerana perasaan sebegini, wujud satu lagi rasa yang membuatkan aku berfikir, aku mesti beli produk ni. Wah!!!Ini dipanggil pemikiran bawah sedar yang menjurus kepada kau terus mahu membeli produk itu. Walhal hakikatnya, setiap manusia dilahirkan berbeza-beza sistem tubuhnya dan jenis kulitnya. Jadi tetapkan pendirian anda!

Jangan ditipu minda bawah sedar anda!

Pengalaman aku sendiri, sebagai pencari tegar produk yang bagus adalah cabaran yang sangat tak boleh BLAH! Selain faktor diri sendiri yang tak tetap iman dan orang-orang yang sibuk nak melakukan produk sendiri, tanpa sebenarnya ada TESTIMONIAL yang sahih sesungguhnya teramatlah TESTIS!Ya...seperti yang aku kata ini entry 18SG

Senang kata, macam iklan-iklan yang ada tak kiralah dari mana sekali pun, media elektronik terutamanya, model yang kau ambil, iras-iras muka Eva Longoria yang azalinya punya kulit-licin-mulus-tulus-iklas-sesuci-lebaran mungkin sedikit gelap tapi nampak super duper cantik! Heh, tak cukup itu kau buat lagi adoptphoto shop tambah adobe reader, tambah camera 360 Camera application, eh?yeke 360 camera application, macam tak masuk port je....Bla...bla...bla...

                                           Sama tak kiteorang...wootttwottttttt..encik google


Ye kita ditipu wahai pengguna.

Tapi jangan salahkan MEREKA...Kerana mereka punya strategi marketing dan target pengguna mereka sendiri.Jadi, memaafkan mereka adalah yang terbaik. Maknanya anda juga punya hati yang suci sesuci lebaran seperti wajah-putih-mulus-ikhlas anda.


Ok..To be continue.......

Aku tahu.....ayat itu paling sakit hati time ko tengah feeling baca blog aku...Haha!

Hye...saje nak share!!!


Sayang kau lebih.Thanks sudi jenguk2. Hiksss!

XOXO!













5 comments:

  1. salam. saya fatihah, herbalife coach. kalau saya dapat bantu anda untuk lebih sihat sesapa yang saya boleh bantu untuk sihat boleh contact saya ye? 0145312303:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok Thanks Fatihah. Minta maaf late reply.

      Delete
  2. Salm..wah muke akak dh licin ye skrg nie..pr0duk apa yg akak pakai ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Muzamir..akak sekarang consume BBplus colagen dengan maintain pki SF beauty. Itu untuk muka. Untuk badan akak pakai sabun Marine Essence. Sorry sgt for the late reply. Super Bz sbb kawen..hihihihi...

      Delete
  3. Hi Muzamir..akak sekarang consume BBplus colagen dengan maintain pki SF beauty. Itu untuk muka. Untuk badan akak pakai sabun Marine Essence. Sorry sgt for the late reply. Super Bz sbb kawen..hihihihi...

    ReplyDelete