Saturday 8 June 2013

Kerepek yang Merepek!

Assalamualaikum....

Aku tak boleh tido. Esok kena keje pukul 9.30 pagi. Eiii..Bukan 8.30 pagi la....Kena OT. Tak pe..nasib baik aku suke kerja aku. Sungguh. Aku tak bohong.
Tak boleh tido, jadi aku update blog.
So..sebelum tu..........
Ada yang rindu tak?

*krik!krik!

Jangan tipu!Aku nampak...teeet.....

Oklah.Teruskan kepada topik. Aku tak nak bincang pasal jerawat kali ni. Jerawat pun still ada jugak yang tumbuh dua tiga ketul. Jangan risau. Hormon memang begitu. Mereka hanya menjalankan tangungjawab.

Cerita pasal jerawat nanti aku sambung. Tengah buat draf ni.Macam aku kata, bukan boleh buat main-main nih. Nah...bagi tgk sket. Ntah ko paham ye tidak.Buat-buat jelah paham.




TIPS MERENDAM BAJU MELEBIHI 24JAM TANPA BAU BUSUK

Haha. Memang sangat merepekkan aku? Tetibekan... Yang nak teruskan pembacaan boleh teruskan...Yang tak nak, boleh sambung tido. 

Balik keje, aku terus pergi kelas business, sampai rumah aku tengok baju yang aku rendam pagi tadi still terendam. Aku tepuk dahi. L.U.P.A SANGAT!Inilah akibat apabila tak buat WHAT-TO-DO-LIST.well...rumah aku mesin basuh dah bertahun rosak dan memandangkan aku ni rajin dan suka basuh baju sendiri aku tak kisah. Tapi..nilah akibatnya. Basuh baju sendiri, time managementnya pulak macam manakan....

Aku perkenalkan.....Tara!!!!



Aku memang jual sabun, tapi aku tak jual sabun ni. Hahaha!Pegi jelah mana-mana shopping complex, confirm jumpe! Saje bagitau.

Bila aku nak rendam baju, aku campur sikit/tuang sepenutup dengan sabun ni. Kalau terendam lama, tak berbau teruk macam guna serbuk sabun biasa. walaupun lebih 24 jam. Dengan syarat, air rendaman bila kau dah buang, lepas tu ganti dengan sabun ni dan kali ni boleh campur dengan mana-mana sabun serbuk yang kau nak. Lepaih tu sental baju macam biasa. Last skali bilas baju-bajuan hingga bersih!

Pengalaman aku,if guna sabun biasa/serbuk dan rendam semalaman, bila basuh balik, tanpa tambah sabun cecair ekonomi handalan, bau busuk tu kadang-kadang still busyukkkkk.Terbawak-bawak bila dah kering.

Aku tak berapa suka campur pewangi/pelembut softlan/downy/ava untuk rendaman. Aku rasa macam bau susu dutch lady stroberi pulak. Kaler pun ala2 susu gitu.

Aku memang merepek.

Sabun  cecair ekonomi handalan, aku suke yang warna biru. Sebab bau dia SUPER fresh!

Sepenutup/setengah pun dah cukup nak bagi wangi. Maaflah, pewangi yang macam aku kata di atas memang tak masuk dengan hidung aku sangat, sebab aku memang suke bau yang macam sabun, minyak cap kapak, tak pun febreze. Hahaha!

Hah! Alang-alang cakap pasal sabun ni kan. Sape nak beli sabun marine essence! Bagitau aku cepat! Tinggal 3 kotak je ni out of 20 kotak aku beli. Memang sabun tengah hot selling. Kate stokis tadi, mungkin lagi 2 bulan baru stok baru sampai.Aku sendiri simpan 2 kotak untuk aku sendiri.

Oklah bye! Nak buat2 tido!

Salam.XOXO!






No comments:

Post a Comment