Tuesday 2 April 2013

Jerawat Muka yang Teruk - Part 1

Assalamualaikum,

Tak jawab dosa.

Aku cuti hari ni. So bangun pun lewat. Hari-hari lain aku dah jadi produktif, jadi ape salahnya kali ni aku nak bangun lewat. Target aku nak tidur sampai pukul 12 tgh hari. Sungguh!Sedar-sedar memang dah pukul 11.30 pagi. Mujur aku bejot. Tak perlulah nak bangun subuh. Siapa budak sekolah aku dulu, tahulah bejot tu ape. Alah! Dah boleh agak pun, agak2 kalau dah tak leh subuh tu...maknanya......Tetttt!

Hari ni aku nak jumpa orang. Oh..Sebelum keluar aku nak basuh baju!

Balik jumpa orang, aku mandi-mandi terus aku bukak laptop. Excited nak online. Nak tengok novel terbengkalai yang dah lama aku tinggalkan.Aku bukak folder My Document yang entah tahun berapa. Aku bukak satu-satu fail yang ada. Walawehhh! Fail lama-lama waktu aku masih blajar degree. Macam-macam beb!Ada fail Biochem Semester Tiga, Fail Microbe waktu blajar dengan Doktor Palavi. Memang tak leh blah! Blajarnya benda lain, sekarang kerja lain. Rezeki orang berbeza-bezakan?Jalan Allah. Kotlah satu hari aku jadi jutawan pulak. Cehhh...Siapa tahukan?

Belek punya belek, ada gambar-gambar aku dengan kawan-kawan aku.....Macam-macam gambar dan aksi. Cehhh! Entah tiba-tiba aku teringatkan diri aku satu masa dulu.

Selalu tak confident!
Selalu rendah diri......

Puncanya dua, berat badan dan JERAWATTTTTTTTTTT.

Kenapa highlight jerawat, tidak berat badan?

Masalah berat badan aku tidaklah seteruk mana. Masih dalam kategori yang boleh dikawal. Tapi jerawat?SANGAT TERUK!!!!Betul-betul buat aku hilang keyakinan diri. Aku stress btollah! Dulu, orang slalu ingat umur aku, dekat-dekat 27 or 28 tahun. Padahal umur baru 23 kot!!

Dalam waktu tu, aku benci bergambar dekat!Kalau gmbr dekat-dekat, aku mesti cover-cover..... 

Ni. Gambar jauh. Kamera pun pakai kamera honfon Nokia 5300 Express Music je. Dah nampak lubang-lubang dengan jelas. Apakan lagi bile pakai DSLR. Gambar dari jauh dah nampak kulit macam kawah bulankan?

Sedih tak?
Haaa..Muka pun sedih.

Nih bawah matahari. Haaaaaa......Amek kau!!

Dah la muke dah teruk berjerawat. Makan pun gelojoh. Haha! Buruk betul perangaikan......

Amek. Kau Hada? Jerawat manis tepi pipi?

Gambar-gambar ni sangat nostalgia. Mudah-mudahan jadi peringatan supaya aku beringat kelak kot-kot muka aku dah licin bersih nanti. Maklumlah, Cantik itu pun satu Dugaan hidup.(aku tak kata aku cantik!Krik!kirik!)

Emmm...Tak apalah....

Haha! Bersyukur gaklah sebab ada gak orang penah kata, walaupun kulit aku macam tu, kawan aku kata aku KADANG-KADANG cun (cissssss!kenapa mesti ada kadang-kadang) Lebih-lebih lagi bila make up macam ni....Faktor lighting, jerawat aku kurang kelihatan








Oklah....nanti aku sambung lagi macam mana kulit aku boleh back to normal macam sekarang.Gambar-gambar yang korang tengok pada post-post aku yang lepas. Dah ngantuk dah ni.Satay Tune!

2 comments:

  1. Jerawat memang masalah besar. Tapi memang ada cara yang betul2 berkesan, kita cuba macam2 kan orang kata berkesan,sampai orang yang terbaru kata berkesan, kita dah fikir negatif. cuba faham betul2, fikir betul, kalau tau punca, mesti ada cara atasinya kan?
    Jom baca punca jerawat
    baca tips disini:

    http://assalamvitashope.blogspot.com/2014/05/masalah-jerawat-sebab-can-tips-atasi.html

    ReplyDelete