Wednesday 6 February 2013

Lawatan Sambil Belajar : Cruise Tasik Putrajaya

                Hi!!!Assalamualaikum

Bertemu lagi kita dalam rancangan Jalan-Jalan Carik Makan! Ok...Mula-mula dah merepek. Abaikan....

Aku nak bercerita nih pasal lawatan sambil belajar di Putrajaya. Hari tu, mak aku ke Jabatan Perkhidmatan Awam untuk urusan pencen ayah aku yang baru meninggal bulan lapan tahun sudah. So, mak aku pun ikut aku pulang ke KL. Rupanya urusan mak aku habis awal di Putrajaya. Tetiba mak aku bersuara memberi pandangan yang bernas untuk episod jalan-jalan kali ini.

                                    Kate ke Putrajaya, haruslah ada gambar identitikan............


"Eh, dekat sini ada Cruisekan?" Jelas bebenar mak aku tak mahu balik hotel lagi. Sila tukar perkataan Cruise dengan ----> MOTOBOT. Maklumlah kami ni orang kampung.Saje je nak feling-feeling omputih bile berblog.
" Hurrmmm," Jawabku acuh tak acuh. Aku terkenang-kenang katil hotel yang empok sambil kulit digigit nyaman aircond bersuhu 18 darjah celcius. Aku memang tengah malas  rajin yang amat sebenarnya.

" Jomlah Yana. Mak bukan selalu datang KL," Mak aku merengek. Amboi...dulu, waktu kecik kau merengek, pantas mak kau dukungkan?

Aku still diam. Diam bukan tanda setuju tetapi berfikir-fikir.

" Mak nak ke toilet kejap,"Kata mak. Aku terus ke kereta. Hujan pulak renyai-renyai menjadikan aku semakin malas. Sementara mak dan adik aku, Aeron (dia minta nama dirahsiakan, budget retis katenya Wah!!!) ke toilet, aku google lah tempat-tempat menarik Putrajaya dan terjumpalah blog ni. Terima kasih lah kepada cik punya blog, tetibe aku terfeel excitedkan lepas baca blog dia. Alang-alang dah sampai Putrajaya, bila lagi nak ke sini ye tak? Sah-sahlah ada yang sponsor ye dak?***wink...

Lantas.....

" Mak! Jom pegi naik Cruise!" Kataku excited sambil memecut Ferrariku 170km sejam. Wajah mak dan Aeron bertukar ceria. Ahakssss!

Berbekalkan Google Map yang berjasa, upenya Tasik Cruise Putrajaya ni belakang Masjid Putra je.

Cantik tak? Aku edit pakai instagram je.


 Kitaorang solat zohor dulu memandangkan kiteorang terlepas Cruise pukul 1pm.
        Adik aku kata sekali imbas gambar ni ghupa Ju-On. Rasa nak lempang laju-laju. Nasib aku kakak.

Kitaorang punya waktu berlepas adalah pukul 2.15 petang. Pada yang solat zuhur masuk lewat, taklah rushing sangatkan.

                 Emak dan Si Gemuk. Effect tali pinggang yang kunun memberi effect kurus adalah GAGAL

Biarlah gambar berkata-kata.

                                   Ticket dan Air yang diberikan sebelum menaik Cruise.

                                       Jeti........Cantikkan? Maksud aku, pandai aku edit gambarkan?

                                                       The Motobot aka The Cruise

Dan berlepas.......................Layanlah dulu gambar,





Masjid Putra dari kejauhan 

                                                       Jambatan yang dilalui

                               Katanya jambatan ini berinspirasikan jambatan di Paris

Aku memang feeling-feeling omputih bila lalu di bawah 'London Bridge'.....

                                                     Wah!!Gitu katenya...........

                       The Captain, The Tourist Guide and The Nahkoda Kapal Mungkin..Errr

                                                     Dan adik manis kita...
                                             "Cehhh...Ngooorat boleh?"
                                            "Bolehhhh....Saya pun dah lama single........."

Naik ke daratan terus ke melayan perut...............

                                                              Amek kau! Tamak tak aku?

Pada sesiapa yang berminat boleh google and pegi pada laman web ni, Cruise Tasik Putrajaya. Ok?

Oh ya! Heiii!!Tangan aku dah dibuka simennya!Bahagianya!

















No comments:

Post a Comment